Fietsenplaats.nl

15 beoordelingen

4.40/5.00


Laat een beoordeling achter
Alstublieft Login or Signup om feedback achter te laten

profile pic

Tamara
03/03/2024

1.00/5.00

"Niet betrokken"

Website ziet er keurig uit, levering spoedig.
Alleen bleek niet dezelfde fiets geleverd te zijn, zoals besteld op de website.
Een bijna identieke fiets, maar met net andere stickers. Cortego ipv Spirit en goedkoper ogende stickers. Bij het in elkaar zetten paste de rem en de voordrager niet goed.

Hierop de klantenservice benaderd, zij wilden/konden niks voor ons betekenen. We mochten de fiets retour brengen (70km verderop) of ze zouden hem ophalen voor €50 ophaal kosten en €15 administratie kosten.

Hiermee niet akkoord gegaan, ivm verkoop onder valse voorwendselen. Pas na dreiging juridische stappen te ondernemen konden de kosten kwijt gescholden worden.
Vervolgens zijn er 2x ophaal afspraken gemaakt, welke niet zijn nagekomen door fietsenplaats.

Uiteindelijk toch zelf de fiets retour gebracht, zodat dit afgehandeld kon worden. Geld kon niet direct retour gegeven worden zoals afgesproken, omdat het een internet bestelling was.

Kortom; slechte service en het risico niet geleverd te krijgen wat afgesproken is.

0


profile pic

T
15/02/2024

1.00/5.00

"NIet eerlijk tegen klant"

Eerste ervaring met deze webshop, helaas gelijk een slechte... Het is dat ik niet minder dan 1 ster kan geven.

Pas een fiets voor onze dochter besteld. Een blauwe Spirit fiets 26 inch.
De levering was snel, volgende dag bezorgd. Daar valt niks op aan te merken.

Wel na bezorging gelijk contact opgenomen met de klantenservice: na het hele riedeltje te hebben afgeluisterd, komt het er op neer dat je eerst moet mailen, de verbinding wordt dan ook verbroken.

Dus gemaild, vrijwel alle correspondentie was met ene Robert.

Op de doos stond 24 inch ipv 26 inch. Vrij vlotte reactie, het zou gaan om een printfout op de doos, dit konden wij checken bij de banden en anders konden we het laten weten. Na het gecheckt te hebben, bleek de maat inderdaad te kloppen.

Toen wij de fiets uit de doos haalden, viel het ons op dat er een flink kleurverschil zat tussen de fiets (frame) en de velgen. De velgen waren de kleur blauw die wij wilden, de fiets zelf leek meer turquoise.

Wederom gemaild (door medische omstandigheden een paar dagen na ontvangst fiets) foto's doorgestuurd waarop het kleurverschil duidelijk te zien is. In eerste instantie kregen wij de reactie (gekopieerd uit mail):

'Omdat deze onderdelen van verschillende materialen zijn, zit er iets kleurverschil in. Dit is de enige versie die wij hebben van deze fiets'

Wij hebben hierop teruggestuurd dat het niet gaat om een klein kleurverschil, maar dat het erop lijkt dat wij de Spirit Turquoise hebben ontvangen met blauwe velgen, en dat, mocht dit inderdaad kloppen, de foto's op de website een totaal verkeerd beeld geven. Gevraagd of het inderdaad uitgesloten is dat er allicht in de fabriek iets mis is gegaan, de inch maat op de doos klopte echter ook niet.

Vervolgens stuurt Robert ons de volgende reactie:
'Ik heb het ook bij Spirit nagevraagd, dit is echt de enige fiets die zij verkopen. Hierin hebben zij geen andere varianten namelijk.'

Ik heb meneer in eerste instantie nog bedankt ook voor het feit dat hij het bij Spirit had nagevraagd.. Wel aangegeven dat we de fiets willen retourneren omdat de foto op de website geen waarheidsgetrouwe weergave geeft van het product. (op de mail waarin ik aangeef rechten van de consument te hebben opgezocht bij een niet kloppende foto, en ik daar terug kan vinden dat retour dan gratis zou moeten zijn ipv de €50 die bedrijf vraagt, heb ik geen reactie ontvangen. Op mijn retouraanmelding dan weer wel, typisch...)

Voor retour hebben wij uiteindelijk gekozen om de fiets bij het filiaal in Rotterdam te brengen, dan moet je alsnog €15 betalen vanwege administratie kosten, maar laten ophalen kost je €50, en dat gunden we het bedrijf al niet meer.

Je moet mailen om door te geven wanneer je de fiets retour komt brengen bij het filiaal. Begrijpend lezen is ook lastig blijkbaar, want als ik op dinsdag 13 feb als klant 2 opties aandraag waarop wij de fiets retour kunnen brengen, woe 14 feb OF do 15 feb, is het wel knullig dat je dan op di 13 feb terug krijgt dat we hem diezelfde dag (dus dinsdag 13 feb) retour kunnen brengen...

Om alles compleet te maken:
op het moment dat mijn man de fiets in de winkel in Rotterdam terug brengt (vriendelijk geholpen overigens!) wordt er met de klantenservice gebeld door de medewerker om te melden dat de fiets door ons is ingeleverd. Dan is het toch wel zeer kwalijk te noemen dat er dan wordt gezegd dat er op een bepaalde locatie de fiets ZONDER KLEURVERSCHIL op te halen is. Uiteraard hoeven wij deze niet meer, en willen wij geen zaken meer doen met dit bedrijf.

Er wordt dus keihard gelogen tegen je door de klantenservice. Nagevraagd bij Spirit? Complete onzin!!!

In al mijn mails ben ik uiterst vriendelijk geweest, daar ligt het niet aan. Je krijgt korte reacties terug (van Robert in ieder geval) en er wordt dus op sommige momenten maar met een half oog gelezen.

Eens maar nooit meer dus!!

De hele situatie was naar onze mening heel simpel op te lossen, maar nu retour en geld kunnen ze op hun buik schrijven.

frappant detail: zelfde dag zie ik bij school een meisje op een blauwe Spirit fiets inclusief velgen in dezelfde kleur als het frame... een extra bevestiging dat de klantenservice onzin verkondigt.

0


profile pic

Layla
30/04/2021

5.00/5.00

"Groot assortiment"

Mooie betaalbare fietsen

0


profile pic

Bart
29/04/2021

5.00/5.00

"Super"

Super, goede begeleiding in het zoeken naar producten en een snelle
levering

1


profile pic

Daan
29/04/2021

5.00/5.00

"Goede communicatie"

Goede communicatie

0


profile pic

Manon 28-04
28/04/2021

5.00/5.00

"Superblij"

Superblij waren mijn kleinzoons met hun nieuwe fiets van bedankt voor de snelle levering en goede service.

1


profile pic

Johan 28-04
28/04/2021

5.00/5.00

"Makkelijk te bestellen"

Goede site om een fiets te kopen.

1


profile pic

Arie
27/04/2021

5.00/5.00

"Goed kwaliteit Spirit fiets"

Goed prijs en kwaliteit klasse.

2


profile pic

Peter
27/04/2021

4.00/5.00

"Heb hier al 2 fietsen gekocht."

Zeer tevreden over de service van jullie bedrijf.

Nadat de fiets netjes afgeleverd was had ik toch een kleine schikreactie... hoe ga ik dit als alleenstaande moeder in elkaar zetten.
Na een telefoontje met de klantenservice kreeg ik een aantal links en gebruiksaanwijzingen via de mail.
En jawel het is me gelukt! Een trotse mama en een gelukkige dochter waren het resultaat samen met een super mooie en stevige fiets

3


profile pic

Mariska
27/04/2021

5.00/5.00

"Tevreden klant"

Mooie fietsen met goede prijs.

2


premium badge
Premium bedrijf


Fietsenplaats.nl

Fietsenplaats.nl De plek om jou nieuwe fiets te kopen.